tisdag 7 januari 2014


             
                Fick ett mail....


 
Tänk vad ord kan betyda mycket, fick ett mail häromdagen av en gammal vän som jag inte haft kontakt med på många år. Denne vän hade av någon anledning ramlat över den här bloggen och blivit sittandes och läsa. Genom mailet så fick jag massor av beröm för mitt skrivande och det avslutades med att "sluta aldrig skriv det är jävligt bra " .

Så glad jag blev, så rörd, det blir lite bevis på att det jag skriver berör någon, några. Har funderat mycket på vad jag ska beröra under 2014, tankar vimlar  runt i huvudet -det finns så mycket att skriva om. Jag har dock bestämt mej för att 2014, hästens år enligt kinesiska räkningen skall bli mitt år. Jag ska bry mej mycket om mej och mitt eget mående, se om min hälsa och välmående. Inte för att jag inte ska bry mej om min familj men lite mer tänka på mej kanske ;).


Så vad hände med mej under 2013, jo bl.a. så kom jag in i klimakteriet -hujeda mej tänker de manliga läsare jag har, huka er gubbar.. Hahaha nä jag tycker att jag mår skitbra, ja det tycker jag ;)  - har faktiskt inte alls så många besvär som många andra verkar ha -mår utmärkt! Tänkandet om välmåendes kommer in här, behöver tänka på det här med bl.a. Vikten-den  sägs ju öka i och med att man kliver över det här snöret, och det gör ju inget om jag skulle lyckas klara även detta galant men det som mer oroar mej är hörsägen om att häcken ska ramla ner 7cm -va 7 cm -nej men det det går inte mer! Den har ju redan ramlat i och med all viktminskning! 


När jag tänker klimakteriet så får jag nog mest minnen av mamma , hon sitter och fläktar sig och man kan se att det rinner svett utmed halsen på henne, hon fläktar febrilt med både en tidning och tröjkragen och skrattar, jag tror även syrran haft en del bekymmer med detta -inte jag ännu, nätterna kan jag bli litegrann varm om men då slänger jag bara av mej täcket i tio minuter och sen är det löst.  Inte heller humöret svänger som jag hört att det kan, näe jag mår prima !!

 

Men bloggandet ska fortsätta och kommer att handla om lite av varje. Det är ju så svårt att sia om ett nytt oskrivet blad och jag vill inte planera en massa. Var det något jag lärde mej från förra året så är det nog just det -lägg av och planera så mycket, njut av vad du har just nu för som med en knäppning med fingrarna kan allt bara vara borta eller ändras om. Men visst drömma kan jag ju få göra, liksom ha saker och ting i åtanke eller som en önskan ....

 Så tillbaka till mailet, går själv in och tittar på förra årets bloggande, gillar mycket av det själv och ja jag är nog rätt stolt över mej själv. Men det är väl så att hittar man något som man  gillar att göra så flyter allt på bara. Förr höll jag på mycket med skapande verksamhet, hade årliga utställningar i Söderköping och Norrköping - i och med sjukdom så var jag tvungen att lägga av och under tiden som gift , forget it, hade nog med att hålla mej vid liv kan jag ibland känna idag.  Förra året började det att klia lite i nerverna och jag fick till lite saker bl.a. annat bordsdekorationerna till garagets årliga hjulets, lite kransar hemma samt blomsterarrangemang. Och i måndags, trettondagjul i svinkalla blåsten när vi var ute och gick på stranden hittade jag urfin drivved och tankarna började snurra igen.

Så drömmar och idéer finns till både skapande och skrivande - så nu hälsas med glädje 2014 - hästens år  in i mitt liv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar