söndag 11 november 2012


You should blog about it
Lovade att komma igen och blogga lite – men oturligt nog blev vi sjuka igen gubben och jag – och det går det bara inte. Hjärnan fungerar inte och jag blir bara slö och fokuserad på att kunna andas.
 
 
Den kom tillbaka på onsdagen, vi var i garaget och planerade för den årliga julfesten, ja garaget har gubben ihop med sina vänner och de har en årlig sådan med cirka 90 personer inbjudna. All mat görs av medlemmar med respektive. I alla fall när jag kom hem var jag rätt frusen och kröp ihop i soffan. På torsdagen var det färdigt igen – men jag stod ut och jobba som vanligt.
 
 
På torsdagen kröp jag i säng klockan sju redan – gubben gick på hockey jag stod över. På fredagen hämtade gubben mig hem till sej, hade ordnat mat och så fick jag ett glas vin när jag kom hem. Så underbart och bli ompysslad.
 
 
Helgen har vi sen spenderat genom att isolera en del av hans hus – jag har dragit ur spikar ur brädorna samt hjälpt så gott jag kan. Lördagskvällen blev en lugn och skön kväll i soffan tillsammans – såg på Miss Li och ” så mycket bättre” och vilken fantastisk tjej hon verkar vara..
 
På söndagen så vakna vi skapligt gick upp och åt en underbar frukost ihop – ja alla våra frukostar är underbar, vi dukar i matrummet sitter läng och äter och pratar, planerar dagen. Vi hade en sida kvar av huset att fixa – men det var en sida som var lite besvärligare på grund av utrymmet där. Det blev så att jag hjälpte till att fixa till så gott jag kunde i början sen åkte jag hem till mig där jag bakade två grytbröd, ett mörkt och ett ljust samt satte ny surdeg och baka en äppelkaka. Vidare så påbörjade jag ommålningen av det gamla Krogenässkåpet som jag fick när mamma gick bort. Det kommer nu att bli vitt istället för i ren furu och redan nu kan jag se att det kommer att bli som skåningen säger nimmare.
 
 
Kvällen har nu kommit och jag är rätt mör ändå. Kommer att krypa till kojs rätt snart för att se på Sons of Anarchy – en serie jag missat tidigare på grund av dess sändningstid men nu via nätet kan jag se alla gamla avsnitt när jag vill. Så det blir te och lite popcorn i sängen och så mysa ner mig som ormen i Robin Hood.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar