måndag 3 december 2012


Morgonstunden
 
Tänk ibland vaknar man och känner så att man lyckats återhämta energin – en del i alla fall. Idag är just en sån morgon. Klockan var satt på 05.00 men jag var trött igår och slank ner i min säng redan vid 21.00 tiden, låg en stund och drack lite te och åt några pepparkakor. Hade även satt på värmedynan och tog till slut två rejäla värktabletter. Jag har sådana för kvällar med stark trötthet och värk i min axel.
 
På mitt jobb har jag duktiga arbetskamrater som gärna masserar ens onda rygg och axlar – igår var det min tur och Kia hittade flera knudor som hon sa, knutor på svenska som hon bearbetade. Detta gör verkligen ont och jag skrek ut min smärta men bad henne att fortsätta för jag vet att ja, jag får ont nu och ikväll men de löser upp sig. Hon var lite bekymrad eller nej inte just det ordet men hon sa du har ju inget fett runt axlarna, det är ju bara ben männska. Honkände fler knudor och sa att jag skulle behöva gå på en ordentlig massage så att jag får ordning på det.
 
Cissi en av våra sjuksköterskor ska nu på fredag sätta Nada akupunktur på mej så att några fler spänningar släpper. Vet att det hjälper, gick ju hos sjukgymnasten förut och fick – men har haft svårt att hitta någon som kan göra det då jag kan. Men ska jag avge något nyårslöfte så är det att jag ska hitta någon som kan göra det samt se till att trots att jag inte är rekommenderad att gå till massör ändå göra det – för det behövs.
 
Jag tror på det här att försöka hålla kroppen i balans – det är nog viktigt och nu har jag haft några riktigt stressiga veckor men min envisa förkylning också som nu hm kanske håller på och ge med sig. Så nu ska här satsas på att just påbörja mitt nyårslöfte.
Så var börjar jag då? Jo med att sakta träna igång mig med pilatesboll och andra små verktyg som jag har – det kostar inget jag har allt hemma. Äta rätt också – har slarvat allt för länge även där, så där behövs en rejäl skärpning.


Att sedan få ordning i mitt hem – har sedan mamma gick bort skjutit upp mycket och intser nu att det bara varit känslomässigt att ta tag i allt – men jag mår inte bara av oredan och behöver göra det nu. Sälja av det jag inte ska ha osv. Göra rent hus med andra ord. Har förr studerat detta med feng shui och ska ta en titt på mitt hem igen om det nålsögat igen.

Sen det allra viktigaste – ge mig all min lediga tid och bara göra sånt jag vill. Och det betyder att satsa på mig själv och min nya relation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar