måndag 18 mars 2013


Slömåndag


Nej titeln innebär inte att min dag har varit slö och innehållslös, dagen har varit fartfylld och avslutades med ett besök hos tandläkaren som kommer att stå mej dyrt. Men det måste göras och är som skåningen säger inget att be för..


Nä det här med slö infann sej mer efter middagen ligger i soffan med herr T mellan mina ben, har min IPad och skriver på den, fluktar lite på fb då och då och planerar ett kommande projekt..


Jag ska försöka få några i min vardag intresserade av konst, dels att vilja lära sej lite om några av de största konstnärer vi haft i vår tid Salvador Dali, Leonardo da Vinci, Claude Monet, Andy Warhol men även lite om de svenska som finns Carl Larsson, Anders Zorn, Johan Krouten och Bruno Liljefors. Själv har jag alltid gillat konst och att läsa om dom.


Jag arbetade som bildlärare i Norrköping så där fick jag chansen att jobba med just det här projektet med mina högstadieelever, det föll väl ut och nu är det dags för en vuxengrupp alltså.


Har funderat hur jag ska lägga upp det, är ju lite svårare denna gång. När man har en klass så vet man ungefär var de ligger, vad de klarar av. Dessa är i ämnet bild helt vita ark....får gå lätt fram och kommer att börja med vår ide, Pelles o min om att skapa en egen Monalisa..


Som sagt på onsdag ska jag presentera uppgiften och jag hoppas den går hem det återstår att se....

Nu väntar bara här en kort, mycket vintrig promenix herr T väntar..

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar