lördag 30 mars 2013


Vara jag – bara jag!
 
 Ja då var det dags då …men vänta lite, jag kommer inte iväg förrän imorgon på utställningarna har skjutit upp det en dag på grund av att väninnan som ska med inte kunde idag. Tänk det var samma väninna som blev sjuk kvällen då jag träffade ex – hahaha ler åt tanken ska det ske igen – kommer jag att träffa någon ny då? Nej det vill jag inte – jag vill vara ensamstående. Jag vill kunna växa i mej som kvinna, som enskild person, bli liksom starkare - och det blir jag för var dag. Jag ser till att må bra- jag väljer själv vad som ska göras eller inte.
 
 

 Cogito ergo sum - jag tänker alltså finns jag!

Och jag tänker väldigt mycket på mej nu, tar en dag i sänder och försöker göra saker som jag vill och struntar i sånt som inte är viktigt och bryr inte mina tankar om sånt jag inte kan påverka. Jag har sagt det här tidigare men det är för mej ett viktigt redskap eller verktyg som det också kallas – att sätta mej i första rummet när det blåser snålt och kallt – på så sätt mår jag bäst.

 


I vanliga fall så är jag en sån människa som bryr mej väldigt mycket om andra – det får mej att må bra. Vissa människor kan ta det och uppskattar det verkligen – medan det finns dom som ser ner på det. Och då kommer nästa klyscha kanske in – jag bryr mej inte om vad du tycker – om du inte kan uppskatta det så don’t be my guest.
 
 

 Ibland kan jag glömma mej själv men det bjuder jag på – två saker begär  jag den ena är att när jag då säger till att denna helg/kväll/dag är min så är den det. Det andra är – visa lite jävla uppskattning och det gör du enklast genom att ge mej en kram, ge mej ett snällt ord – eventuellt ge en gentjänst spelar ingen roll hur stor den är i proportion till vad jag gett dej – visa bara din uppskattning.
 

 När det blåser snålt i såna här stunder och jag bryr mej mest om mej så ser jag till att ha roligt samtidigt. Vissa kan nog tolka det som att jag inte är så ledsen och så – men tänk på en sak – jag kanske inte vill visa dej och andra utan jag kanske vill ta det med mej själv och min egen hjärnas tankegångar. Kanske vill rådbråka mej själv, vill inte att du ska se hur ledsen jag egentligen är. Så döm mej inte.
 

 Så vad finns för planer så här långt då – det blir kort semester i sommar för att sen senare ta en i höst – vill resa iväg lite och tänker göra det, var är inte bestämt än. Men iväg ska jag – och jag har rest mycket själv förr och älskar det – man kommer lokabefolkningen nära när man gör så- man får den där vilan som man inte får när man reser med någon, man kan göra vad man vill och strunta i allt som alla andra gör.
 

Jag var i Grekland förra sommaren en vecka på egen hand – hade så kul och solade och badade hela dagarna. Åt gott och festade med två norskor på kvällarna de var hejdlöst roliga och singlar även dom. Så man kan om man vill göra bekantskaper eller bara vara med sig själv. Man väljer ju hur man vill att det ska bli. En sån resa minst ska det bli till värmen.
 

 Men nu ikväll kommer en jättetrevlig tjej hem hit på middag, henne har jag lärt känna för inte så länge sen. Hon är mycket yngre än mej men rolig. Ålder spelar ingen roll om man bara ska ha trevligt ihop, och roligt ska vi ha vad än kvällen bjuder på.
 

 

Imorgon blir det konstutställningar!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar