söndag 6 januari 2013

 
Söndag i Sängen
 
Idag meddelade en vän via sin Facebook sida att han skådat både vintergäck och snödroppar vid St Olovs sjö i Landskrona. Oh man får ju förhoppningar om att det snart är vår.
Vakna imorse bredvid älsklingen, vi var ute igår på lite som säger rajtan-tajtan – kvällen avslutades med en hamburgare på Olivers ett litet gatukök som säkert går jättebra för kvällshungriga festmänniskor. I vilken fall vi vaknade såg på varann och gäspa. Kunde snabbt konstatera att vi nog blivit lite äldre och orkade inte sånt här lika mycket längre.
 
Eftersom jag under julen mest bott hemma hos honom och vi har lagat all mat osv där så fanns inte mycket hemma hos mej. Jag gjorde en raid ner till bageriet och inte på Ica Krysset – jos, mjölk, skinka och så apoliva jordgubb. Bageriet fick också påhälsning av deras goda frallor som vi brukar unna oss när vi sover hos mej.
 
Det är rätt bra att vi har två hem, ett där vi oftast är och slappar och bara finns, ett alltså med egen trädgård där vi nu fram emot våren kommer att kunna påta i trädgården och fixa och dona lite. Men sen är det bra med min lägenhet också, den ligger ganska centralt i Landskrona och passar oss utmärkt när vi som igår varit ute och festat med kompisar – bara så lätt att då slinka hem till mej och krypa ner i den dubbelsängen.
 
Sagt och gjort jag kom upp till lägenheten – han hade somnat om medan jag var ute – så jag satte på kaffe, tog en dusch och dukade fram frukosten på matsalsbordet. Då vakna han och tog en dusch och sen åt vi frukost. När vi suttit en stund så ser jag hur han tittar in mot sovrummet igen. Vad är det säger jag? Hm sa älsklingen jag fundera på att sängen igen. Jag log åt honom sa att det var en bra ide. Vi plockade bort frukosten och gick och la oss igen – somna som två stockar och sov i två timmar till. Vakna igen 12.30!
 
Vi gick upp och han plocka ihop sitt och åkte hem till Ossi, katten med det nya och dyra klösträdet. Jag började så småningom plocka lite och dona, målade klart skåpet, fikade och fikade igen.
När jag sen såg den uppdateringen om vårtecken så blev jag så glad, fick lust att hålla på än mer men tiden finns ju - bara och ta tag i saker och ting.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar