torsdag 18 oktober 2012


En helt vanlig morgon
 
 

 
Vaknar vid fem var morgon, tja även ibland under helgerna men då kan jag ju tillåta mej att vända mej om och slockna ett tag till. Men vardagar då får jag allt kliva upp och sträcka på min kropp – ibland öppnar jag balkongen och liksom insuper lite frisk luft.
 

 
En perfekt morgon är den när jag sen får smyga ut och sätta på kaffet, gå tillbaka in i vardagsrummet och sätta på lite lugn musik och ta en riktig kroppssträckare med lite qi gong. Jag tänjer och sträcker, känner att det drar både här och där i musklerna – men det känns skönt.
 

När detta är gjort och det tar bara cirka fem minuter så tassar jag ut i köket och häller upp en kopp. Slinker sen in i duschen för en snabbdusch som får mig att totalt piggna till. Sen smörjer jag in kroppen så att jag den känns smidig och en svag doft av vanilj framkommer.
 

Väl ute från badrummet så är det lite påklädning som ska igång, samtidigt som jag startar upp datorn och hoppar in på fejjan för att kolla lite – låter kanske inte klokt men jag gillar min ritual. Slår även på tv:n för att få lyssna på nyheterna vid sextiden – lite uppdaterad vill jag allt vara.
 

Mer kaffe – och gröt, numera med hemkokt äppelmos av Peter, mitt hjärta. Plockar sen fram det som ska med till jobbet, en smörgås och lunchen och så något till em kaffet. Packar ner allt i ryggsäcken och ställer den i hallen. Sätter mej vid datorn, lyssnar på nyheterna och tittar igenom vad folka sagt och skrivit – kommenterar något och önskar alla en riktigt god morgon.
 

Dags för håret – lite rufs och lite böjningar med tången sen är det helt ok. Har aldrig gillat at stå i timmar i badrummet för att bli färdig. Jo jag gillar SPA kvällar men då gör jag allt som en flicka vill göra i sitt badrum, hårinpackning, måla naglar, lägga ansiktsmask, noppa ögonbryn och ta ett glas vin samtidigt.
 
 

 
Men nu en helt vanlig morgon och fröken är efter alla konstens regler klar att möta världen ännu en gång. Kaffebryggaren avslagen, locktången utdragen, kaffet urdrucket, musiken avstängd liksom tv:n – stövlarna på och kappan likaså…
 

 Kramar alla igen och önskar er en riktigt härlig dag
 


 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar