måndag 15 oktober 2012


Mår så himla bra

Haft en helt underbar helg med en nyfunnen vän som ger mig sådan energi . Det pirrar i mig och jag känner mig strålande glad. Så även om jag ikväll är trött så känns det som om det gör inget alls.
Jag vaknar med ett leende och en grå dag som annars känns så trist bara ler emot mig, man upptäcker att jag går runt och smågnolar och ler fjantigt. Att få vara så här glad gör ju att man orkar så mycket mer – veckan är full av helt underbara upptåg små och stora. Allt ifrån bakning, träffa vänner bland annat bästa Sarah och nyfunna vännen samt att få gå på fest på fredag som att tjaa tvätta på lördag …fast det kan ju bli kul också om man gör det ihop.

Har pratat tidigare om det här att kyssa en groda – hm ja vem vet om detta är min groda, jag bara hoppas att så är eller jag vet att det är så, en känsla som finns bara. Men tiden är ung men  jag vet är att den här vännen är underbar. Men vad händer i en när man är så här i ett tidigt stadium av förälskelse. Var tvungen att googla och kolla runt lite..

Ibland kanske man inte riktigt vet om man bara är lite intresserad av sin dejt eller om man har gått och blivit riktigt förälskad i honom eller henne. För att göra det lite lättare att veta var du har dina känslor så har man på olika sidor sammanfattat några solklara tecken på att man faktiskt är förälskad.

Du tänker jämt och ständigt på personen. Han eller hon finns ständigt i dina tankar, och du tar ofta omedvetet upp honom eller henne i alla möjliga konversationer.


Dina vänner står inte längre ut med att höra dig prata om honom eller henne. De har helt enkelt tröttnat på att du alltid vill analysera allt det han eller hon har sagt, gjort eller kanske skrivit till dig i ett sms. Detta är ett tecken på att du inte riktigt längre är dig själv och att dina tankar ständigt är inriktade på han eller hon som du har råkat gått och blivit förälskad i.

Ett annat tecken på att du blivit föräskad är givetvis att du blir glad när du ser personen. Du kan inte riktigt sluta le när du träffar honom eller henne, och du kommer på dig själv med känslan av att vilja röra vid din dejt, bara snudda lite på armen eller kanske dra fingrarna genom hans eller hennes hår.
 

Ett sista tecken på att du blivit förälskad, är att du tänkte på en specifik person när du läste denna text .


4 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen det är han den stora kärleken. Kram Jill

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Belsebub, vem du nu än är som gömmer dej bakom detta namn, gissa mej till det kan jag faktiskt. I vilket fall som helst så är jag inte rädd för förändring och vill att livet ska gå vidare och inte stagnera..Önskar dej lycka till också..

      Radera