tisdag 2 oktober 2012


Sovrummet
Har länge funderat på mitt sovrum men idag fick jag en liten stund över på jobbet mellan några möten. Fram med blocket och så börja jag skissa.

Först fundera jag på vilka problemområden är det som gör att jag inte känner att det är som jag verkligen vill. Varför trivs jag inte till 100 %? Det var rätt enkelt jag har lådor under sängen för extra förvaring och dessa får jag inte ut så enkelt nu när sängen står som det gör nu. Detta resulterar i att jag blir irriterad och så knölar jagbara ner sakerna där med följden av irritation och känslan av oreda som egentligen inte alls finns där.
 
 
Denna känsla följer mej och tankarna har funnits nu medan jag gått hemma och varit sjukskriven. På vägen hem idag sprang jag ihop med en kompis som sa jag kan hjälpa dej och flytta runt om du vill. Tack sa jag som inte får lyfta tungt och släpa runt för mycket ännu. Så på onsdag sker förvandlingen – den kommer att bestå i att dels flytta tillbaka sängen där den tidigare stod och dels i att flytta de andra möblerna också.
Jag är inte pedant – absolut inte alls, det kan många intyga men ordning vill jag ha, åtminstone i förvaringsdelen. Efter det att jag och mitt ex flyttade sängen där den står idag har oredan som jag vill uttrycka den till ökat med den irritationskänslan. Det är snyggt i sovrummet – det handlar inte om det.
Vidare så ska jag börja måla om det stora furuskåpet som jag fick som arv av min mamma. De ska få stå kvar i sovrummet kanske delvis fyllas med annat men vara kvar ska det. Det är ett vackert skåp s.k. Krogenässkåp . jag minns så väl när det köptes in, inte exakt var vi va pappa och jag men jag minns tydligt för det är enda gången i mitt liv som jag sett ett rosa lakan. Hm alltså en tio tusen kronors sedel.
Så det får bli så här – sängen vänds tillbaka och jag hoppas få mer ordning i mitt sovrum. Ska se till att höstmysa det ordentligt.
Men den här dagen har varit lång och fylld med mycket så nu väntar en välbehövlig natt

1 kommentar: