lördag 20 april 2013



Arla morgonen..




Ligger i sängen och hör hur värmepumpen går igång, förstår att klockan inte är mycket, jag som borde sova och nog är jag trött men kroppen är ju inställd på 05.00 så vaddå. Ossi märker att jag är vaken, kom igen tanten du kan väl släppa ut mej när du är ändå vaken nu. Jag hasar mej upp ur sovalkoven och bort mot dörren n, öppnar och släpper ut killen. Jag drar in luft i lungorna, det är en fin morgon på gång, frisk luft, det nyper lite i benen av kylan där står iklädd endast ett linne. Måsarna skriar nere vid Borstahusen och havskanten.


Jag går in igen, tittar på klockan 05.12 hm...en kopp te kanske. Sagt och gjort en stor kopp te ska jag ta med mej tillbaka till sängen. Medan jag står där ser jag min spegelbild i köksfönstret, inser att folk har haft rätt med att jag gått ner i vikt, även en patient sa de häromdagen. Måste börja äta ordentligt igen och lovar mej själv att ordna till matlådorna under helgen.




Tänker vidare på gubben som var lite ledsen häromdagen, idag skulle ha varit en höjdardag för honom, första körningsdagen med mc gänget, han var så ledsen. Vi pratade mycket då om hur det ska bli och jag sa det att självklart ska du upp på benen igen Ankan och självklart så måste din målbild vara hojen. Du SKA köra Harley igen så det så. Han höll med om det, tillsammans ska vi kämpa även om den största insatsen blir hans givetvis, men upp ska han. Jag sa att vi får göra det bästa av den här sommaren älskling, han titta på mej och sa bara jag kommer hem till er så vet jag att den här sommaren blir kanonbra. Vi har ju trädgården, minipoolen, grilla, dricka vin och umgås med de vänner som vill och bryr sej. Vi kan åka och bada sa han och så vill jag få göra småutflykter med dej. Självklart sa jag och log, vi ska ha det jättebra gubben.


Teet är färdigt och jag tar det med mej in i sängen, kollar lite på morgontidningarna NT, HD och DN på Ipaden. Sitter i sängen och zippar på mitt te, saknar gubben för det är ju något stort bredvid mej som fattas. Fattar inte och även han har sagt tidigare att vi sover så gott tillsammans, det känns så tryggt att sova ihop med honom. Jag längtar tills jag får det igen...igår sa han att blir du illamående av smörgåstårtan får du krypa ner bredvid mej. Och jag hade älskat det ....


Måsarna skriker där utanför, plötsligt hör jag en duns och gavellampan tänds, det Ossi som vill in. Han sitter tyst ett tag men sen kommer det mjjjjjjaaaaauuuuu. Hahaha så härligt. Jag dricker ur mitt te, hasar mej upp igen, tittar på klockan 05.57, släpper in killen och ställer min tekopp på bänken. Sträcker på mej och tänker lite på vad som skall göras idag. Dammsuga, våt torka, gå igenom frysen bl.a. Ska även ta en tur genom trädgården och se på allt som växer och knakar, kolla över vilka fröer vi har och vilka som behöver köpas in.


Jag kryper tillbaka till sängen kan kanske somna om en liten stund...underbart är kort..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar