söndag 7 april 2013


Kaerlighed III - Singeln
 


Ja del III i serien om Kaerlighed har kommit fram till mej. Jag har tidigare skrivit i tanke meningen att man är ett par. Och mycket av det som jag skrev om är självupplevt genom alla år jag varit sexuellt aktiv. Nu står jag här mitt i livet och är singel - då kan man drömma om dessa stunder när man får möjligheten att krypa in i någons famn och snusa lite av hans doft, eller bli kysst i nacken.
 

Det tillhör drömmarna för en singel.

Fick av en väninna igår höra att hon blivit lite röd i ansiktet och fnittrande sa hon att del två var ju lite porrig, hihi jag våga knappt läsa den men ska göra det sen ändå igen. En annan väninna sa herregud jag inser att jag bara inte har torkat ihop det hänger nog spindelväv här och där- gu va skönt och höra och läsa att du vågar det här och att det finns hopp.
 

Och jag tänker det får inte hända att jag får spindelväv någonstans - kommer aldrig att tillåta det.


Jag har nyligen brutit upp och har idag inte särskilt stor lust att jaga reda på en ny Stor Kärlek, jag orkar inte. Det handlar inte om att läka så mycket, mera att jag har ställt mej frågan om jag ens orkar engagera mej igen och just nu är svaret nej. Jag orkar inte engagera mej, börja om. Sa till en vän att jag ger aldrig mer bort mitt hjärta- vill han inte ah det så skiter jag i det. Han strök mej över huvudet och sa att skulle bli bra igen..


Kan man leva utan sex då, det finns nog dom säger att visst går det men jag håller nog inte med. Men i dagens samhälle så är det ju inte lika fult att prata om sin sexualitet som för bara 20 år sen. Idag är det mer häftigt att säga att jag var på Martin Shop igår än att man för 20 år sen i ett avidentifierat paket fick nån grej på posten.


För mej finns den sexuella dragningen kvar, jag känner lusten och glöden men jag behöver alltså inte ha en man för att tillfredsställa mej, det gamla uttrycket "bra kvinna reder sig själv" passar in. Är med andra ord ingen tjej som hoppar runt i olika sänghalmar för att tillfredställa mej. Sånt har aldrig varit min grej, i unga år prövades väl detta med one night stand men fy vad kallt och trist det blev efteråt - ensamheten blev ju än större när den tillfälligt älskaren gått hem med orden "jag ringer dej" - jovisst morsning..
 


Så sexlivet idag är inte den där ångande känslan av tvåsamhet utan jag får se till att må bra på mitt sätt, för jag hoppas verkligen inte att jag ska skrumpna ihop och dö inombords (finns nog ingen risk) utan jag tillfredställer mej själv när så lusten faller på, och det gör den.
 

 
Och så läser jag böcker som eggar ,är inne i 5"0 nyanser av honom" och igår prata vi om den vi tjejer och mannen som var med oss skrattade men då sa jag - jag tycker ni män ska läsa den här, ni får en stor portion lektion i hur man eggar upp en kvinna. C som var med tyckte männen kunde hoppa del 1 för den innehåller mycket med att binda varann men sen sa hon ge dom del II och III i julklapp, morgongåva, födelsedagspresenter - för män bör läsa denna s.k. tantsnuskroman.


Vad tänder mej, ja lite har ni nog förstått, och som jag sagt så många gånger, rör vid mej - för fan ska de va så svårt? Och inte bara i syfte att du vill få till det. Rör vid mej, skratta med mej, busa - men låt inte allt ansvar ligga på mej -ensam kan jag inte dra runt ett förhållande, det kan inte någon. Buset, skrattet, att ligga tätt omslingrande ja sån tänder mej, tryck dej hårt mot mej så jag känner din kropp, kom in i duschen när jag duschar. Inte för sex skull utan för att du vill vara nära mej.

Närhet är något som är viktigt, ömhet men även det här att kunna prata. Jag är nog så att om en man kan prata med mej och föra en diskussion så kan det vara eggande - intellektuellt eller inte men en tyst karl för mej blir ointressant. Jag kanske pratar för mycket, är flamsig ibland, hör illa men du vet det här är jag och det är så här du får ta mej.

 

 

Så här hon Katarina som bloggar om det mest och nu inte ens räds att prata om sex – men nu byter vi linje, tror jag   ;)
 
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar