fredag 5 april 2013


Kaerlighed

och detta är ingen blogg för veklingar...

vi snackar sex.
 

 

 
Beröring, är något jag tycker är viktigt. För mej är beröringen så pass viktig i ett förhållande att utan den känns det fattigt. Att känna en hand löpa utmed axelpartiet när partner går förbi, en hand om i smyg letar sig lite under tröjan, lovehandels nyp. Men mina erfarenheter säger mej att många män, dock inte alla jag träffat anser att beröring är lika med sexinvit och det tycker inte jag och säkert många kvinnor med mej. Jag vet inte varför det är så men jag går till mej själv, jag behöver närheten och den där smekningen över axeln när jag minst anar den. 




Jag hoppas att många män läser den här, ja just den här bloggen. Läs den för din man eller pojkvän om du som jag som känt dej missförstådd någon gång. För jag tror att många kvinnor med mej behöver en beröring. Och det utesluter inte det tuffa hårda rusiga ja vi kan kalla det knullet. För det behöver vi liksom ni män också.  Men jag tror att vi behöver det här att någon rör vid oss, bekräftar oss men även jag som tjej gillar att utforska och vill, o nu är det helt personligt, men jag gillar att test nya saker, och det behöver inte vara extravaganta ting. Och jag gillar tuff sex också men det kommer vi till i ett senare kapitel.


Jag tror många män har svårt att prata om det här, det anses att man som man ska kunna "sätta på sin kvinna/partner" och jag förstår att det är frustrerande om man inte kan....men visst jag kan nog inte förstå allt. Detta med att det för er män är så ini helvete viktigt med att tränga in, ja ni får ursäkta mej men idag måste jag få använd såna hära ord annars tror jag inte det går fram. Om jag skulle cirkulera runt vad jag menar skulle det bara bli löjligt så nu talar/snackar vi klarspråk...klarar man inte ska man nog sluta läsa nu...hehe för jag läser 50nyanser av honom ;) så nu vänder vi upp och ner på allt..och förfasa er inte över bilderna.


Många män anser att detta med beröring hänger ihop med sex, eller att det skulle enbart vara en invit till samlag. Hm jag tänker, nej och jag kan nog svara för många kvinnor. Vi behöver beröringen för den visar att ni ser oss och bekräftar oss. När en man går förbi mej, låter sin hand bara så där smeka mina axlar, kysser min bara nacke så ser jag det som något underbart och att jag är bekräftad. Jag har aldrig sett det som en direktinvit - sen så kanske det ändå skett men absolut inte var gång som det skett då hade jag ständigt varit påsatt. Men jag tror att vi är så olika... För män ligger mycket prestige i det här.


Man ska som man ha jävla kuk och man ska klara av att bl.a. häva sig upp och klara av en missionär i minst 20 minuter på armarna. Hallå ropar vi tjejer glöm inte att röra mej.... Jag tror också att detta med ålder spelar in, ju äldre ni blir desto mer fasta i den övertygelsen blir ni. För så är det ju, vi som kön är ju inte i balans med varann. En man är som mest viril i sina unga då flyghavren ska sås, vi kvinnor är som fina viner blir i bättre form när vi legat till oss lite. Som jag nu i min blomstrande ålder försöker hitta en man i min egen ålder eller däromkring, och inser att vi är inte i fas...jag vill oftare än vad han kan och vill. Eller viljan finns nog men eftersom det inte alltid går så...ja vad ska jag säga hittar det på ursäkter. Och det är för många svårt att prata om, vi vill ju inte strö salt i såren och såra ännu mer, så tystnar vi säger det är ok, kan inte lyckas varje gång. Inom mej iaf så skriker åtrån och viljan att röra, men om röra då helt plötsligt är detsamma som invit då blir det ju fel. För mysa en stund utan krav på orgasm etc. är faktiskt härligt och bara skönt. Att inte kunna göra detta för att partnern känner sig misslyckad dödar buset, åtrån men inte lusten för den skriker så jävla så va fan hör han inte.
 


Hm jag funderar...är det därför detta med cougar ladies uppkommit som uttryck också- många kvinnor har insett att de behöver gå ner i åldern på männen för att få det de vill ha, men då fattar jag inte hur kommer det sej att äldre män tar yngre kvinnor.....jo nu vet jag och också varför dessa förhållande inte håller. Unga kvinnor vet inte vad att "kräva" och är lagom villiga och "lydiga" men sen så mognar de till en lite tempranillo så går de...


Jag ler, själv är jag inte intresserad att bli en cougar lady utan vill hitta någon -upppps inte nu på långa vägar men i framtiden som kan möta mej på vägen åtminstone. Och som inte bara ser smek och beröringar som inviter, utan bara kan röra vid mej utan krav, bara för att man vill hålla om, ligga sked eller bara krama om bakifrån när man står och lagar mat.

Jag har nog förstått lite granna att det låser sig totalt för vissa män när de kommer upp i åldern och tja inte kan. Men släpp prestigen gubbar ni anar inte vad lite om behövs för att göra oss lyckliga. och även detta med våra kroppar -jag är inte ultravacker, jag har levt ett liv och har mina märken efter det, men vill du lära känna mej så är det j mitt liv du ser framför dej när jag är à naturelle ....inte heller begär jag en adonis, jag begär att du är ärlig och genuine mot mej och dej själv. Att du vill älska/knulla/smekas med mej för att du innerst inne tycker om mej precis om den jag är. Och för att du vill ha närhet.
           


Nu får vi gå tillbaka till mej och vad jag tycker om, man kan se genom det generella ögat länge men jag måste väl närma mej pudelns kärna lite också...ni har nog redan förstått att beröringen i vardagen är viktigt för mej, men beröring kan också vara på avstånd. Va tänker ni säkert jo men det kan va det där telefonsamtalet du ringer till mej, du vill inget särskilt och avslutar med tycker om dej, puss o kram, detsamma med ett litet hjärta i sms. Det kan vara ett litet hjärta som inlägg på min tidslinje eller du verkligen talar om att du vet ingen bättre än mej, jo jag har fått såna och det värmer och berör. Sen är ju just den fysiska beröringen viktigast och du som man kanske nu äntligen förstår att du behöver inte bara prestera i sänghalmen utan jag vill att du rör mej, luktar på mej, pussar på mej - även om det nu skulle anses omanligt. När som helst, var som helst -kom igen nu släpp det där manliga tuffhetsskalet. Vill du ha mej i ditt liv så är det inte bara mej ansvaret ligger på utan på oss båda.
 

Då så - då har vi öppnat porten - denna helg avhandlas sex och enbart sex. hur kan vi attrahera varandra och få en relation att hållas levande. Jag är ingen expert - så diskutera gärna på "min lilla skattkammare" eller på min sida ..
 
På återhörande
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar