lördag 13 april 2013



ALLT ÄR UPPONERVÄNT


Förra helgen blogga jag om sex – skulle ha fortsatt men lite kom emellan och jag har inte bloggat alls på ett par dagar. Kommer att fortsätta med det men gubbens sjukdom tar lite tid nu och det måste det få göra. Vi diskuterade idag också om hur viktigt det är att jag tar hand om mej själv nu – om jag ska orka att vara Katta, den glad och pigga tjejen, om jag ska jobba heltid och även ha kraft till att ta hand om min gubbe så måste jag se till att själv må bra genom att äta rätt, sova, träna och göra kul saker.

Jag far fram och tillbaka mellan jobbet i Helsingborg och sjukhuset i Lund – och idag kom vi in på att faktiskt var vi förvånade över vissa människor inte ens bemödat sej att lyfta luren för att fråga hur det är. Vi kom fram till att What goes around comes around och att vi inte skulle bry oss alls om det. Jag sa – du måste fokusera på att bara bli bättre och bra – jag tar hand om allt annat. Det vi på vägen måste lösa ihop gör vi, men huvudsaken ligger i att få hem honom igen och det snart.


Just nu är jag väldigt trött veckan som gått har tagit hårt på mej men inte lika mycket som på gubben. Han är fullproppad med morfin och antibiotika. Hans humör leker man inte med riktigt – jag förstår att han har ont i alla leder och det sätter sig på humöret. Men det är kul att emellanåt klarar han att diskutera vårt och oss – det inger en frid.






Jag sitter och funderar över livet, hur människor hanterar svårigheter och hur pass nära man kommer sin egen integritet av andra människors handlande. Jag är så lycklig med mitt liv, min familj som innehåller det jag vill ha, anhöriga, arbetskamrater och vänner som lyfter mitt liv och ger mitt liv en mening varje dag. Jag träffar många människor varje dag, många är precis som mej själv, andra har högre status, andra har knappt ett hem, men ingen klandrar varandra och lägger fel ord i munnen på varandra.


 


Många har reagerat över att jag är så positiv idag, men jag har hittat mitt sätt att leva och jag önskar att många andra kunde göra det också. Hitta det som kan ge en sinnesro och ge livet dess mening. Trots allt skit jag varit med om så står jag här starkare än någonsin och försöker finna lösningar i min vardag. Och jag vet att jag är ingen soppåse eller dörrmatta och hädanefter lägger jag min tid enbart för mej och de som står mej nära och för de människor som faktiskt vill ha någon betydelse i mitt liv.




Jag väljer att lägga all ilska och alla andras så fruktansvärt nedvärderande kommentarer och uppförande på en sophög, jag väljer att strunta i de som inte bryr sej om den situation som nu uppstått – min karma ligger i hur jag väljer att uppföra mej och hur jag handlar – deras ligger i deras sätt att se, tänka och agera.


 

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar