söndag 21 april 2013



Jag är inte perfekt


 Jag lever på planeten jorden där människor bor. Människor är inte perfekta. Har aldrig varit. Kommer aldrig att bli. Så jag bär inte alltid rätt kläder. Och jag använder inte alltid rätt skor. Mitt minne sviker mig ibland. Jag ser inte ut som en fotomodell. Jag kan inte laga mat som en fransk kock. Jag gör inte alltid vad folk förväntar sig av mig. Jag är mänsklig. Jag är ofullkomlig. Men det finns ingen annan som jag i hela denna vida världen. Jag är unik. Jag är ett mirakel.
Jag vet att jag inte är perfekt, jag är ganska genomsnittliga. Jag har inte en fantastisk figur eller en platt mage, jag är lite knubbig här och var. Jag äter ibland glass ur behållaren och gillar skräpmat också. Jag kan ha min pyjamas på mej en hel dag och gå utan smink runt om i huset. Jag kan vara en enda röra. Jag är fånig och ibland lite smått galen. Och ibland säger jag fel och klumpiga saker. Men jag låtsas inte vara någon som jag inte är! Jag är den jag är, älska mig eller inte ~ du kan inte ändra MIG! ~





Varje dag, när jag vaknar säger jag till mej själv - idag har jag turen att vara vid liv, jag har ett värdefullt mänskligt liv, jag tänker inte slösa bort det. Jag kommer att använda alla mina krafter för att utveckla mig själv, för att utöka mitt hjärta, min hjärna så att det når ut till andra,. Du kommer aldrig bli lycklig om du fortsätter att söka efter vad lycka består av. Du kommer aldrig leva om du letar efter meningen med livet. Många är så oroliga och sysslar bara med att försöka hitta lyckan. Oavsett om de tror att det är rätt tid i livet för exv. finna sig själv, eller att de är ensamma, eller att de behöver hitta kärlek, eftersom alla andra runt omkring dem har funnit kärleken. 



Vi alla måste inse sann kärlek är inte något som kan tvingas fram, det är något som bara händer. Var inte en dåre för kärlekens skull, välj din kärlek så bra som möjligt. Det är mycket sant att ibland kommer kärleken bara oss över, och ger oss många överraskningar, men för många är kärlek något som de söker efter alldeles för desperat och hittar aldrig riktigt den eftersom de aldrig låta det hitta dem istället. Låt din kärlek hitta dig, och du kommer att bli så mycket mer tacksam för det. Och låt det ta tid – detsamma gäller lyckan. Leta inte utan börja lev istället och ta tillvara på alla fina stunder som redan finns runt omkring dej.



Var dig själv, acceptera dig själv, värdera dig själv högt, förlåt dig själv, uttryck dig, lita på dig själv, älska dig själv, ge dig själv tid. Om vi någonsin kommer att nå verklig framgång, måste vi vara villiga att leva våra liv som våra verkliga jag. Var den du är, acceptera vem du är, var stolt, och se värdet på vem du är,  se inte ner på dig själv när du gör ett misstag, se till att spendera tid med dig själv, älska dig själv tillräckligt för att lita på dig själv när du bestämmer hur du ska agera i livssituationer. När du är villig att göra alla dessa saker kommer du inte bara ha rätt att leva livet som dig själv, men du kommer också ge makt åt andra att göra detsamma.




Lycka är en känsla av belåtenhet som oftast orsakas av, men inte begränsas till att vara älskad, nöjd, behagad, etc. Känslor av lycka tros av många människor kan bara orsakas av andra människor finns i deras liv, men en hel del människor inser inte att det finns saker du kan göra på egen hand för att få dig lycklig. Det finns en massa saker du kan göra för att skapa lycka, till exempel att sätta ett mål och fullborda det, ta för dej av livet. 


~~~~~~~~

 

~ Jag älskar dig utan att veta hur eller när, eller varifrån jag älskar dig helt enkelt, utan problem eller stolthet. Jag älskar dig på det här sättet, eftersom jag inte vet något annat sätt att älska, men detta, där det finns jag och du, så intimt att känna din hand på mitt bröst, så intimt att när jag somnar med mina ögon nära dina. ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar