fredag 21 september 2012


Begagnad man i bra skick reas ut
 
Det här är min vän Anders. Jag har känt Anders i ungefär 1 år, lite mer. Kort om honom han bor i Stockholm, arbetar som möbelrenoverare, men han är även fotograf och medlem i svenska Sherlock Holmes förbundet. Va det sista innebär vet jag inte direkt och jag vet inte om jag vill veta det heller.
I alla fall vill jag skriva om Anders – för han är en av mina vänner som jag kan dryfta det mesta med – allt om själsliv, kärleksproblem och vardagliga saker. Vi har lätt för att skratta, garva och rent ut sagt fåna oss i alla möjliga saker. En sak ska dock tilläggas – vi har bara träffats en enda gång.
Hur träffades vi då – jo genom Facebook, vi var båda två medlemmar på en sida och vi fick kontakt, blev nog lite, observera nyfikna på vem den andre var, vi beslöt därför att träffas. Sagt och gjort, 2011 dagen före midsommarafton kom Anders ner till Skåne för att vi skulle ses – ganska snart insåg vi att det var nog inga kärlekskänslor vi hade för varann och vi hade gjort upp planer för vad ska ske om vi inget känner.
Vi skulle äta sill o potatis, hm vi skulle också till Ystad – till en god vän till honom men framförallt skulle vi inte hänga upp oss på om inga känslor fanns. Det blev en av de mest roliga midsommarhelger jag haft – så mycket skratt, djupa samtal och diskussioner på balkongen till långt in på natten.
Anders är väldigt djup av sej men samtidigt fånigt fnittrig. Han är en glad skit som älskar att dricka cappuccino ute, har aldrig i hela mitt liv varit så mycket på Espresso house som när han var här. Han gillar att ”borra” ner sig i psykiska diskussioner och vill gärna vända och vrida på det vi samtalar om - detta gör diskussionerna väldigt intressanta för man får en lektion i att se saker och ting från olika håll.
 
Han har precis som jag gått i väggen därför har vi väldigt att prata om just det psykiska måendet. Det är inget vi är rädda för utan mer intresserad av att försöka förstå. Vi vänder och vi vrider för att försöka se det ur den andres synvinkel och på så sätt försöka förstå hur den andre tänker. Hm kan han säga men är du riktigt klart tänkande nu Katarina? Klart som korvspát säger jag – o så börjar vi om igen.
Ofta när vi samtalar så gör vi det via chat eller via telefon och ofta så tar vi upp ämnen vi redan har pratat om för det är ju så att ämnen mognar också i det undermedvetna – o det kan hända rätt ofta – att Anders säger , jag har tänkt på det du sa – och det ligger någonting i det. Jag får ofta höra av honom att jag är intelligent och snäll. Men även så kan han avsluta med: jag är mycket glad att du finns, du är söt och snygg och en bra vän och en fin vän samt intelligent kvinna. * Jag vrider mej av stolthet och blir mallig J *
 
Och vet du Anders Jag är glad att jag har dej J så nu sätter jag ut det offentligt – du har denna text vid ett av dina foton på Fb – lika bra att vi säljer ut dej så att du kan få någon fart på allt – för inte ska vi hänga läpp.
för att livet har sina motgångar. Som jag skrev och skickade till dej häromkvällen:
Och vem har sagt att just du kom till världen
för att få lycka och solsken på färden?
Att under stjärnornas glans
bli purrad uti en skans
att få en kyss eller två i en yrande dans?
Ja, vem har sagt att just du skall ha hörsel och syn,
höra böljornas brus och kunna sjunga!
Och vem har sagt att just du skall ha bästa menyn
och som fågeln på vågorna gunga.
Så alla flickor här är han:
Begagnad man i bra skick reas ut. Händig och klok. Tuff och snäll. Rolig och lugn. Konstnärlig och nyfiken. Har gått många mil men är nyservad:)
 
Pöss & kram Anders J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar