onsdag 5 september 2012

Idag börjar jag- har tänkt på det en längre tid men inte riktigt kommit till skott. Har läst andras och tyckt att detta skulle jag nog också klara av- klart jag gör. Funderingar över vad gör livet njutbart och vad kan jag skapa för att göra det som jag vill ha det. Det här året har varit väldigt turbulent och skakat om mig rejält några gånger men även fått mig att vakna till och inse att jag är här nu och jag ska leva och ha det bra. Om andra inte gillar det de se bryr jag mig inte om det – det här är ju mitt liv, de får leva sina egna.
Under det här året har jag också insett vad en vän är, de som tidigare kanske stod i skymundan tog ett stort kliv fram och la sin arm runt mig, strök mig på ryggen och sa ”det kommer att bli bra ska du se”.

Nu kommer hösten och det känns lite som pånyttfödelse – har tankar om hur mitt nya liv ska se ut och det kommer jag att delge här. Jag kommer även att skriva om sådant som hänt och hur det påverkat mig och fortsätter att påverka mig. Ingen människa kommer ju utan ett bagage och med det måste vi leva och hitta någon som kan fördra det liksom jag ska fördra dennes bagage.
Ser fram emot att få skriva och att delge mina tankar till andra – så välkommen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar