söndag 30 september 2012



Fotografering



Älskar att fotografera – intresset har inte alltid funnits där men nyfikenheten över det har. Tidigare jobbade jag som bildlärare i Norrköping och där fick jag lite lystmäte för detta med att leta bilder vilket jag tycker är jättekul.

 

Förra sommaren var alltså min vän Anders hos mig och genom honom fick jag tips på en bra kamera. Sagt och gjort den inhandlades och har varit och är en av mina käraste ägodelar. Mer och mer lär jag mig om den och förstår hur bra den är. Bilderna blir kanonbra och nu inser jag att jag inte är så dålig på det här.

Jag har dock en dröm och lite gick den till uppfyllelse när väninnan Eva och jag åkte till Turning Torso i Malmö och var modeller för en dag. Så roligt vi hade – då fick vi vara objektet och det gav lite blodad tand. För mer och mer så har jag börjat titta på vackra bilder av vackra kvinnor – ja ni vet sensuella vackra bilder på kvinnor och nu skulle jag vilja få till en serie med sådana. Och då kan jag ju inte själv vara fotograf utan objekt och kunna hänge mig åt det och bara finnas till. Vad tänker hon på nu då undrar ni. Jo kolla på dessa fantastiska kvinnor som är så otroligt vackra.
                                    Bridget Bardot                                

                                    Sophia Loren                                     

Audrey Hepburn
 

Bilderna utstrålar en sorts sexualitet utan att visa något direkt. Det är väl ögonen som är målade på ett visst sätt som gör att man dras till bilderna – det och ett sug i blicken liksom. Dessa tre kvinnor blev ju inte fulare med åldern heller utan man kunde och kan se att skönheten och blicken finns där.

Audrey Hepburn

                                                       Sophia Loren                                    

                                                     Bridget Bardot                               

Bilderna som jag vill ha ska väl likna de här ovan – med punkten satt på ögonen. Och sen ska de vara så här sensuella utan att direkt visa något. Bilderna ovan utstrålar skönhet i mina ögon – de visar men ändå inte. Man ska kunna ana något men aldrig se. Jag gillar också just det svartvita allt kommer fram på ett annat sätt. Bilden får et djup som den inte får i färg. Jag fortsätter att titta på mina vackra kvinnor. Titta på dem så otroligt vackra och sensuella.
                                        Lauren Bacall                                           

                           Audrey Hepburn                           

Sophia Loren
 
Har insett att en del i allt det här handlar om att gå in i mitt inre och att verkligen kunna älska mig själv. Att acceptera den jag är – hm tänker du kanske ska hon säga som gör plastikoperationer. Ja men det säger du utan att veta vad jag kanske gjort. Jag har gått ner cirka 75 kilo och min hud drar inte tillbaka sig – alls skulle nog Ulf som är min kirurg säga. Jag har haft oturen säger han att få det gendraget. Och allt kommer jag inte att rätta till utan bara de ställen som mest stör mig och det har då varit magen. Jag kan tala om det för er att när all viktnedgång var gjord hängde min mage cirka 11 cm – totalt har de nu tagit bort 3.4 kg skinn på bara magen. Mina lår ja där finns också skinn men de kommer jag inte att bry mig om alls. Vet att Ulf har planer för nästa ingrepp men jag vet inte riktigt vad. Jag lägger det i hans händer, han vet bäst och är inte en som bara vill ”sälja in” sina ingrepp hur som helst. Det är fö han som inte vill göra mina lår och mina bröst sa han bara ” men de är ju fina så dem tycker jag inte att vi bråkar med”
Sophia Loren

                              Bridget Bardot                               
Tillbaka till att älska mig själv. Att se att detta faktiskt är jag nu … det är den utformning som jag hamnat i nu när jag kommit ner på marken och liksom börjar landa i mig själv nu igen. Det går inte att byta ut mig till en annan människa utan det gäller att ta tillvara den potens jag har begåvats med. Det gäller också att acceptera de brister och fel jag har. Så då kommer vi till fotograferingen igen. Min kropp är numera smal kanske på sina ställen – men jag har ärr lite här och var. Men de ärren representerar ju mig och den jag är – och kan jag inte själv älska mig hur ska då andra kunna det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar