lördag 8 september 2012

 
 
Passion
Vad är passion? För mej är det något jag strävar efter – det kan gälla kärlek, så klart. Men mat, vänskap eller bara passion till själva livet. Jag älskar att leva och att upptäcka nya saker och att omge mej med saker som får mej att må bra - kaffe, choklad, blommor, familj, vänner – kyssar från en ömsint man ( som inte finns i mitt liv just nu utan tjänsten är vakant) att skratta och se till att må bra – allt detta kan i passion ingå  för mej. Att sätta mej själv i fokus är i allra största grad passion för mej.
 


 
Lördagspassion finns också det är att få vakna i stillhet, gå upp sätta på lite kaffe och sen få gå runt med en kopp het café latte och mysa. Se ut igenom förnstren och filosofera lite, planera vad dagen ska få för innehåll eller bara om man verkligen talar om passion – bara vara och låta det som händer få hända. Just det här att bara vara är inte bara en passion utan också en konst, en konst i storartad livsstil – att låta dagen komma, att fånga den och göra det bästa av den. Jag är en stor livsnjutare –allt som gör mej gott är det som jag gärna ser till att ha omkring mej. Att få öppna balkongen och insupa en hög morgonluft en tidig höstdag – känna att jag lever och mår bra det är passion. För de vackraste sakerna i livet kan man oftast inte se eller ta på, de finns inom dej i ditt hjärta.

 
 


3 kommentarer:

  1. måste dock skriva mystiska lösenord med nummer och bokstäver för att komentera

    SvaraRadera
  2. Skrämmande så lika vi är i bland. Trots att vi aldrig träffats fysikts så är det som vi känt varann jämt. Kram och en go lördag nu min goa vän. <3

    SvaraRadera