torsdag 6 september 2012


Oh vad jag har slitit mitt hår igår men får ingen ordning på detta tycks det. Vill ändra i själva presentationen – är väl inte så viktigt kanske men jag vill ha det rätt. Det står att jag är särbo – hur kunde jag missa att jag skrivit det. Sen denna inledning skrevs så har jag ändrade familjeförhållanden – är sambo numera med mina dammråttor.  Vi trivs ganska bra ihop kan jag säga – de bor mestadels under sängen samlar sig som änglarnas små tofflor.

 
En del blir irriterade på sina men nej de har väl också rätt och leva och det gamla värmländska ordspråket som lyder ”lite damm i hörna visar att nön gjört nött som e röligare” – är ett så skönt ordspråk. Måste vi ha allt så perfekt? Hm för några år sedan lanserade Yes diskmedel sin antibakteriella variant – bah den fick de sluta med då forskare framlade att de dödade även de goda bakterierna. Jag tror och min mor trodde också på det att all denna hysteri av städning gör att vi inte längre tål så mycket. Jag lärde mej krypa och gå på heltäckningsmattor alá 70-talet och i hallen hade vi en grön nålfiltsmatta – kan ni tänka er det. En fyra barnsfamiljer som far ut och in i huset och har en nålfiltsmatta i självaste hallen – ohygieniskt kanske men vi hade det rent hemma kan jag lova.

Men tillbaka till mina sambos – de ska få vara där en tid till,  ifred och frodas. Och har du inget emot lite förökning på hemma fronten kan jag skicka mina när de är fullt utvecklade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar