söndag 9 september 2012


*piiiip*....*små gnyeeende*...jag lyfter på ena ögat, ser någon mycket glad med viftande svans som möter mina ögon. JA hon är vaken! Jag vänder mej bort och tittar på klockan 06.14.
 Meeeeen Totte klockan är bara lite över 6!!!!!

 

Jag sluter ögat igen, men nej nu har han sett att jag är vaken så nu kommer han inte att ge sej. Han hoppar ner från sängen springer och hämtar ett mjukislamm, upp i sängen igen och så börjas det. Han far fram med den till mej ställer sej på min bröstkorg och börjar sen slicka mej i hela ansiktet medan han arbetar fullt på att hålla mej alert. Jag öppnar ögonen igen och ler . Totte säger jag mamma vill sova, försöker sluta ögonen igen, men nej bushopp med lammet sen fram till mej igen och fortsätta slicka mej på axeln, halsen, armarna och lite till i ansiktet. Jag skrattar - du är inte klok Totte Tottsson!
 
Han far ner från sängen jag hör hur han dricker vatten i köket, jag sluter ögonen igen och glider sakta iväg mot drömmarnas land igen - Waahhh plötsligt är han där igen, med blött skägg som droppar över mej för nu står han bokstavligen på mej och svansen går som föratt han vill säga, kom igen nu mamma det är morgon. Undrar om han är så här mot husse? Jag tittar på honom säger det att ok visst kan vi väl det men fatta nu att mamma inte är lika snabb idag som andra dar eftersom jag är lite stel i kroppen nu. Jag går motvilligt upp.
 
 
Väl inne i badrummet, jag ska själv göra mina behov och fast det var länge sen han var här nu så har inte glömt något. När jag själv sitter på toan ska han sitta i mitt knä och liksom vänta. Så där sitter vi klockan är bara 06.30 och mamma k-i-s-s-a-r. Men han vet att när hon är färdig få han äntligen komma U-T.


 
 
 


 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar